اهداف مدیریت دانش هدف مدیریت دانش، مدیریت سرمایههای دانشی است که بخش عمدهی آن در ذهن مدیران و کارشناسان مستتر است. به طور اجمالی بر اساس مطالعات انجام شده اهداف و برنامههای زیر برای مدیریت دانش متصور است: تبدیل شدن به یک سازمان هوشمند و دانش محور در تراز متعالی ...
اجرای موفق مدیریت دانش در سازمان، مستلزم فراهم سازی بسترهای فکری، مهارتی و علمی خاصی است. نظریه پردازان، عوامل مختلفی را در زمینهی موفقیت مدیریت دانش برشمرده اندکه از جمله ی این عوامل میتوان به فرهنگ سازمانی (افراد، اعتماد، اشتراک)، ترویج فرهنگ پست الکترونیک، حمایت ...
داونپورت و پروساک[1](1998) اصولی را برای اجرای بهتر و موفقتر مدیریت دانش مطرح کردهاند که شامل موارد زیر میباشد: مدیریت دانش مستلزم سرمایه گذاری است: دانش یک دارایی است اما اثربخشی آن مستلزم سرمایه گذاری دردارایی های دیگر نیز هست. هم چنین بخش زیادی از فعالیتهای ...
الگوهای مدیریت دانش اهمیت و گستردگی موضوع مدیریت دانش موجب شده است تا اندیشمندان مختلف، برداشتهای گوناگونی از فعالیتهای کلیدی مدیریت دانش را ارائه دهند. این تعابیر و برداشتها، دارای نقاط اشتراک و افتراق با یکدیگر بوده و در فالب الگوهای متنوعی مطرح میشود. ...
مدیریت دانش از اواخر دههی 1970 مطرح گردید. در اواسط دهه ی 1980 و آشکار شدن جایگاه دانش و تأثیر آن بر قدرت رقابت در بازارهای اقتصادی، اهمیت آن مضاعف شد. در این دهه، نظامهای مبتنی بر هوش مصنوعی و نظامهای هوشمند برای مدیریت دانش به کار گرفته میشد و مفاهیمی چون، فراهم آوری ...
مدل ترکیبی بار-آن به نظر بار- آن (2004)، هوش هیجانی، سازهای چند عاملی است. توصیف بار-آن درمورد هوش هیجانی بسیار گستردهتر از مدل هوش هیجانی مایر و سالووی است. وی هوش هیجانی را "ترکیبی از تواناییهای غیر شناختی، شایستگیها و مهارتهایی که بر توانایی مقابله ...
مدلهای هوش هیجانی هوش هیجانی بنابر ماهیتی که دارد، ترکیبی از توانمندیهای گوناگونی است که به فرد در تعامل های اجتماعی کمک میکند. از آنجا که شناسایی توانمندیهای موجود در هوش هیجانی، بر اساس مدلهای نظری گوناگونی انجام شده است، بنابراین، به منظور بیان ...
ملاک های تشخیص نقص توجه - بیش فعالی ویرایش چهارمین راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی ملاکهای زیر را برای تشخیص اختلال نقص توجه – بیش فعالی مطرح کرده است: الف- وجود هر یک از موارد 1 یا 2 1-شش یا بیش از شش مورد از علائم بی توجهی زیر که حداقل به مدت 6 ماه (کمبود ...
2-1-1-1- تاریخچه اختلال نقص توجه – بیش فعالی اختلال نقص توجه – بیش فعالی در پیشینه تحقیقی سالها تحت تنوع برچسبهای ناشی از ارزیابی نشانهها و عوامل ایجادکننده اختلال بوده است. برچسبهای گوناگونی که در گذشته به کار رفته عبارتند از: کژکاری خفیف مغزی[1]، آسیب مغزی[2]، ...